marka

Marka osobista menedżera – instrukcja, jak zbudować matrycę wiarygodności

Jest wiele czynników, które mogą zbudować silną markę osobistą menedżera. Jednym z kluczowych jest wiarygodność. Jej tworzenie nie opiera się tylko na własnej opinii. Aby ją udowodnić, musisz znaleźć potwierdzenie swoich dokonań. Aby zrobić to kompleksowo, warto skorzystać z narzędzia, jakim jest matryca wiarygodności marki osobistej.

  • W jaki sposób wiarygodnie pokazywać przewagę nad innymi
  • Jakie referencje warto posiadać
  • Na czym polega właściwy marketing
  • Dlaczego warto pokazywać liczby

Wiarygodność to jeden z tych czynników, do których każdy z nas chce dążyć. Podejmując jednak próbę jego wyjaśnienia, napotykamy pewne problemy. Wiarygodny, czyli jaki? Wiarygodny, czyli godny wiary, takie wytłumaczenie niewiele wnosi.

Osoba wiarygodna posiada pewien zestaw cech, które sprawiają, że jest godna zaufania. Jesteśmy przekonani, że wykona powierzone jej zadanie. Mamy pewność, że dotrzyma tajemnicy i w każdej sytuacji przedstawi swoją najlepszą wiedzę na konkretny temat. Osoba wiarygodna nie pozostawia żadnego pola do jakichkolwiek wątpliwości, że posiada wspomniane przymioty.

Wiarygodność jest cechą o silnie pozytywnym zabarwieniu. Raczej nie rozpatrujemy jej w kontekście negatywnych aspektów. Wiarygodny menadżer będzie odznaczał się wysokim poziomem kompetencji. Osoby mające z nim kontakt będą go raczej naśladowały, niż unikały. W odniesieniu do jego opinii będzie szukane raczej potwierdzenie niż zaprzeczenie.

Widzimy więc, że wiarygodność jest bardzo ważną cechą. Warto być z nią utożsamianym. Aby maksymalnie wykorzystać wiarygodność do budowania własnej marki osobistej, należy podjąć konkretne działania. Jednym z narzędzi dających najpełniejszy obraz jest matryca wiarygodności. Składa się ona z 9 obszarów, które pozwalają dokładnie opisać osobę pod kątem jej najważniejszych cech.

Jak stworzyć markę osobistą HR-owca – zastosuj 5 skutecznych wskazówek

Odnoszący sukcesy menedżerowie dostrzegają wartość dobrego marketingu i jego wpływ na realizację celów organizacji. Mocna marka osobista przekuwa się na rozbudowaną sieć kontaktów, łatwiejszy dostęp do innych specjalistów, większy szacunek w branży, a nawet wyższe zarobki. Świadomy Personal Branding stanowi więc must-have każdego HR-owca. Poniżej znajdziesz 5 skutecznych porad, jak stworzyć markę osobistą HR-owca.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Dlaczego warto określić cel swoich działań i grupę docelową
  • Jak wybrać odpowiednie narzędzia
  • Dlaczego warto się inspirować, ale nie kopiować
  • Czy warto „być wszędzie”
  • Jak umiejętnie wykorzystywać szatę wizualną

1. Określ cel swoich działań i grupę docelową. Jak mają cię widzieć inni

Zanim przystąpisz do tworzenia jakichkolwiek treści online, zastanów się najpierw, kto ma być ich odbiorcą. Kandydaci, których będziesz przeprowadzać przez proces rekrutacji, potencjalni klienci twojej firmy, doświadczeni koledzy i koleżanki z branży, a może HR-owi nowicjusze? Każda z tych grup reagować będzie na inny content, a zatem i wymagać nieco odmiennych komunikatów. Warto zatem stworzyć najpierw personę docelową i ustalić, jakie ma ona bolączki.  

Druga sprawa to cel. Po co chcesz trafić do tych, a nie innych odbiorców? Jakie korzyści uzyskasz z tego, że akurat te osoby zapoznają się z twoimi publikacjami? Jaką wartość chcesz im zaoferować? W jaki sposób chcesz być odbierany/a?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo