Narzędzia:
Przeprowadzenie rekrutacji jest nie lada wyzwaniem. Jak to zrobić, aby proces był jak najbardziej efektywny opowiada w materiale video Katarzyna Bis.
Budowanie dobrych doświadczeń kandydatów, którzy aplikują na Twoje ogłoszenia jest teraz bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy walczą o najlepszych pracowników na rynku pracy po pandemii i fali rezygnacji, jaka przeszła przez Europę. Chodzi nie tylko o zrobienie jak najlepszego wrażenia na kandydacie, ale także o to, aby chciał zostać w firmie na dłużej, kiedy już zostanie u nas zatrudniony. Natomiast kandydaci, którym się nie udało przejść rekrutacji z sukcesem, powinni mieć pozytywne wspomnienia z całego procesu.
Od wiosny 2020 roku zderzyliśmy się z czymś, czego nie znaliśmy i od nowa zaczęliśmy układać sobie naszą HR’ową rzeczywistość. Firmy i stanowiska, które sobie mogły na to pozwolić przerzuciły się na pełną pracę zdalną. Wszystko zaczęło się odbywać online – rozmowy z kandydatami, spotkania ze współpracownikami, negocjacje z klientami i szkolenia. Podobnie było z procesem onboardingu.
Według niedawno opublikowanego raportu Światowego Forum Ekonomicznego (WEF), przed nami kolejna rewolucja na rynku pracy. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym wśród ponad 800 pracodawców, aż jedna czwarta miejsc pracy ulegnie zmianie w ciągu najbliższych pięciu lat.
W obecnej dynamicznej rzeczywistości, w której kwestie społeczne, środowiskowe i korporacyjne nabierają coraz większego znaczenia w kontekście biznesowym, korporacyjnym terminy CSR (Corporate Social Responsibility) i ESG (Environmental, Social, Governance) bardzo często wzbudzają pewne zamieszanie i też często uznawane są za synonimy. Jaka jest różnica? Dlaczego CSR i ESG jest ważne dla firm? Zapraszamy na wywiad Anny Kosteckiej z Magdaleną Rapacką-Wojdat podczas, którego dowiesz się więcej na ten temat.
Procesy rekrutacyjne od dawna są już usprawniane i automatyzowane na wiele sposobów, dzięki narzędziom opartym na sztucznej inteligencji. Od jakiegoś czasu dysponujemy takim narzędziem jak Chat GPT w wersji 4, który między innymi może nam bardzo pomóc w usprawnianiu procesu rekrutacji. Ale poza chatem GPT, mamy na rynku dostęp także do innych technologii. Zapraszamy na wywiad Anny Kosteckiej z ekspertką HR Magdaleną Rapacką-Wojdat na temat technologii z jakich mogą korzystać działy HR na co dzień w swojej pracy. Obejrzyj i dowiedz się, jak te technologie mogą pomóc działom HR.
Według wyników 54 edycji badania „Monitor Rynku Pracy" opracowanego przez firmę Randstad, w 2024 roku aż 60% polskich pracowników oczekuje wzrostu wynagrodzenia, zaś co trzeci rozważa samodzielne zgłoszenie takiego żądania swojemu pracodawcy. Głównymi argumentami popierającymi ten postulat jest oczywiście inflacja, rosnące w ogromnym tempie koszty życia a także przekonanie o wysokiej jakości wykonywanej pracy.
Święto to zostało ogłoszone, aby skierować uwagę na niesprawiedliwy system wynagrodzeń, pomiędzy kobietami a mężczyznami. W obecnych czasach kobiety pracując na tych samych stanowiskach co mężczyźni zarabiają mniej.
Wiele organizacji korzysta z usług tzw. outsourcingu kadrowo-płacowego w celu usprawnienia procesów administracyjnych i tym samym odciążenia pracowników w różnych obszarach.
Sztuczna inteligencja, cyfryzacja, praca na odległość czy imigranci w pracy to tylko wybrane trendy, które przyczyniają się do dezaktualizacji nabytych umiejętności i kształtują zapotrzebowanie na nowe kompetencje kadr. Wymagają od służb HR i samych pracowników podjęcia działań w kierunku ich rozwoju. Zasadne jest więc pytanie, czy wspierać szkolenie czy uczenie się pracowników. Który z tych procesów lepiej buduje kompetencje przydante w pracy?
W dzisiejszej epoce cyfrowej, w której wszystko zmienia się z niebywałą szybkością, profesjonalny świat stał się areną nieustannych przemian. Technologia przestała być jedynie opcją, stając się kluczowym katalizatorem sukcesu organizacji. W tym nieustającym ruchu adaptacyjnym, kluczowym elementem staje się rozwój podstawowych umiejętności cyfrowych, by się wyróżnić i rozwijać.
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie pracy, reskilling i upskilling stały się nieodłącznymi elementami rozwoju zawodowego dla kobiet. W miarę jak technologia rozwija się w zawrotnym tempie, a nowe umiejętności stają się kluczowe, konieczność dostosowania się do tych zmian staje się coraz bardziej paląca. Dla kobiet jest to szczególnie istotne, ponieważ wciąż istnieją nierówności płacowe i zawodowe, które mogą być częściowo pokonane przez posiadanie odpowiednich umiejętności i kwalifikacji.
Pokolenie Z na rynku pracy to wyzwania dla pracodawców w związku z wejściem ich na rynek pracy? Jakie są korzyści dla firm, które zatrudniają pracowników z pokolenia Z, na co trzeba uważać i jakie problemy mogą wystąpić? O tym między innymi rozmawia Anna Kostecka z Karoliną Karwowską.
Pracodawcy czy firmy rekrutujące pracowników w ogłoszeniach o pracę często zamiast pracownika poszukują talentów. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Karoliną Karwowską i dowiedz się więcej na temat poszukiwania talentów do firm.
Wraz z ewolucją rynku pracy i wejściem na nie nowych pokoleń, takich jak Zetki i Alfa, pojawiają się nowe oczekiwania i wymagania od przyszłego miejsca pracy. Te pokolenia, wychowane w erze cyfrowej i zintegrowane z technologią od najmłodszych lat, mają specyficzne potrzeby, które będą miały wpływ na kształtowanie przyszłych miejsc pracy.
Wizerunek kraju, z którym kojarzymy produkt czy jego producenta wpływa na nasze decyzje zakupowe. Stąd często staje się narzędziem w rękach marketingowców chcących zwiększyć sprzedaż. Badacze określają to zjawisko efektem kraju pochodzenia. Sprawia ono, że nasze spostrzeżenia o kraju przenoszą się na ocenę z nim powiązanych produktów i wpływają na nasze postawy i działania. Ale czy wpływ efektu kraju pochodzenia kończy się tylko na sprzedaży? Okazuje się, że ma on znacznie szersze konsekwencje dla zarządzania współczesną organizacją.
Kryzysy psychiczne w miejscu pracy, jak obniżenie nastroju lub stany lekowe, stają się coraz bardziej powszechne z wielu różnych powodów. W dzisiejszym szybkim tempie życia, ciągłej konkurencji oraz rosnącym nacisku na efektywność, pracownicy mogą doświadczać wysokiego poziomu stresu, niewłaściwego balansu między życiem zawodowym a prywatnym, a także niepewności związanej z przyszłością. Dodatkowo, czynniki takie jak pandemia COVID-19, czy wojna za wschodnią granicą, wpłynęły na wzrost problemów zdrowia psychicznego w miejscu pracy, zwiększając izolację społeczną, niepewność ekonomiczną i dodatkowy stres.
Konflikty w zespole często kojarzą się z problemami i napięciami. Jednak właściwie zarządzane, mogą stanowić kluczowy element rozwoju i dynamiki grupowej.
Zdrowy sen jest niezwykle ważny dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego oraz ogólnego samopoczucia. Poprzez utrzymanie zdrowych nawyków i higieny snu, możemy poprawić jakość naszego snu i cieszyć się lepszym samopoczuciem w kolejnym dniu. Stąd warto zadbać o regularność, komfort i spokój podczas snu, aby obudzić się wypoczętym i gotowym na nowy dzień.
W obecnych czasach często słyszymy (lub oglądamy) osoby, które z wielkim przekonaniem chcą uczyć nas produktywności. Słyszymy o przedsiębiorcach, którzy osiągnęli wielki sukces ciężko pracując i upierają się, że za tym sukcesem stoi w dużej mierze skracanie czasu snu na rzecz coraz to większej produktywności. Tak, to prawda, im mniej śpimy tym więcej czasu mamy na wykonywanie zadań - to prosta matematyka. Ale czy jesteśmy bardziej wydajni, efektywni?
W dzisiejszym świecie pracy relacje międzyludzkie są niezmiernie istotne dla sukcesu każdej organizacji. Prowadzenie regularnych spotkań jeden na jeden stało się nie tylko praktyką zalecaną, ale wręcz niezbędną dla każdej organizacji, która dąży do osiągnięcia doskonałości. Dlatego warto inwestować czas i wysiłek w budowanie silnych relacji pracowniczych poprzez spersonalizowane spotkania jeden na jeden – to klucz do sukcesu zarówno dla pracowników, jak i dla firmy.
Miejsce pracy to środowisko, w którym ścierają się różnorodne osobowości, temperamenty i charaktery. Łatwo wtedy o nieporozumienia czy konflikty. Dodatkowo, jeśli weźmiemy również pod uwagę różne role i cele poszczególnych osób – możemy mieć do czynienia z mieszanką wybuchową. Unikanie konfliktów jest jednym ze sposobów nawigowania w takim środowisku pracy. Oznacza, że potrafimy zapobiegać powstawaniu sporów, wykrywać sygnały alarmowe, prowadzące do konfliktu oraz w razie pojawienia się pierwszych symptomów konfliktu – relatywnie szybko z niego wyjść.
Konflikt w miejscu pracy jest nieunikniony. Prędzej czy później dojdzie do jakiejś różnicy poglądów, czy sporu na temat podziału zadań lub sposobu rozumienia danej sytuacji. Gdy tak się stanie, mamy dwie możliwości: unikać konfliktu lub stawić mu czoła.
Strategia Zasobów Ludzkich (HR) stanowi kluczowy element sukcesu każdej firmy, a jej rola wykracza daleko poza codzienne obowiązki związane z płacami czy administracją. Skuteczny HR nie tylko obsługuje aspekty taktyczne, ale przede wszystkim kształtuje kierunek organizacji, dostosowując się jednocześnie do jej wartości. To plan działania, który ukierunkowuje sposób wykorzystywania potencjału pracowników w sposób celowy i proaktywny.
Każda organizacja, niezależnie od wielkości czy profilu działalności, musi posiadać dobrze przemyślane i skuteczne procedury kadrowe, które zapewniają równość, sprawiedliwość oraz profesjonalizm w traktowaniu pracowników.
W dzisiejszym konkurencyjnym rynku pracy, znalezienie i zatrzymanie najlepszych talentów są kluczowym wyzwaniem dla każdej firmy. Pracownicy o wysokich umiejętnościach są często poszukiwani przez wiele organizacji, co oznacza, że przedsiębiorstwa muszą zapewnić wyjątkową propozycję wartości, czyli EVP aby przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas